ikhlaskan diri kita..insya'allah

Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan ketenangan dan keamanan. Hidup tanpa pegangan ibarat buih-buih sabun. Bila-bila masa ia akan pecah.

Saturday 21 April 2012

Bismillahirrahmanirrahim بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَ  
Saya DIAM bukan bermakna saya tak boleh LAWAN cakap awak..saya SENYUM bukan bermakna saya RELA di marah, di caci atau di maki oleh awak..saya TUNDUK bukan bermakna saya KALAH..

>>> Tapi saya DIAM kerana saya tidak mahu MENYAKITI HATI awak seperti mana awak lakukan pada saya..saya SENYUM kerana saya teringat NASIHAT MAK AYAH supaya JANGAN TINGGIKAN suara pada insan lain..dan saya TUNDUK kerana saya YAKIN ALLAH sentiasa ADA bersama saya..hakikatnya saya juga seperti awak..punya hati dan perasaan (✿◠‿◠)
saya bukan jenis orang yang senang mengalah..saya bukan jenis yang mudah patah hati..
saya bukan jenis yang suka merintih pada kesenangan orang lain..saya bukan jenis yang mudah untuk mengalirkan air mata..saya bukan jenis yang hanya mementingkan diri sendiri..
saya bukan jenis yang berdendam..saya bukan jenis yang xpeduli pada sahabat..saya bukan jenis yang suka mengelak dari masalah yang timbul..saya bukan pada hakikatnya.....
TAPI, Allah yang lebih mengetahui siapa ana sebenarnya..
tatkala diri ini buntu..tatkala diri ini merintihkan seseorang untuk menjadi tulang belakang ana kembali tegak ketika ingin berdiri...maka, itulah diri ana sebenarnya...mudah mengalah,mudah menangis,mudah patah hati, mudah merintih,
YA ALLAH kuatkan hambamu ini...ana yakin Dia sentiasa bersama ana tatkala susah mahupun senang...

2 comments:

  1. Semoga ana sentiasa menjadi seorang yang lebih tabah, insya'allah~

    ReplyDelete
  2. insyaállah, syukran ya..
    melalui gudaan la ana akn lbh matang utk harungi semua ye..

    ReplyDelete